Bu ürün AMAZON’da HANDMADE kategorisinde aylık 600+ satış yapıyor

Mehmet TEK
3 min readJul 9, 2024

--

Aylık $13.770 (447.525₺) ciro yapıyor ve ortalama %20 kâr marjıyla sattığını düşünürsek aylık $2.754 (90.193₺) kâr elde ediyor.

Ürünler Amazon deposunda bulunmuyor. Satış geldiğinde satıcı ürünleri üretip/ürettirip müşteriye kargoluyor.

Peki bunu nasıl yapıyor? İnceleyelim

Amazon’da bu ürünü kendi ürün analiz aracı olan “product opportunity explorer” da analiz edelim.

Ortalama fiyatı: $23.09

Ortalama komisyon: $5.32

Son 30 gün tıklanma sayısı: 14063

Son 90 gün tıklanma sayısı: 43270

Bu araç içerisinde ne kadar sattığı verilmiyor ama Amazon sayfasında fiyatın üstünde “600+ bought in past month” yazıyor.

Peki bu ürün hangi kelimelerden tıklama ve satış alıyor. Bunu da anlamak için bu aracı kullanabiliyoruz. Aşağıdaki ekran görüntüsünde hangi kelimeden ne kadar tıklama aldığını görebiliyoruz.

Aslında bu ürün bizim için bir örnek. Biz de bu ürünün tıklanma aldığı sayfalarda ilk sıralara gelirsek bu satış rakamlarına ulaşabiliriz.

Bu arada tabii ki rakiplerimizden fark yaratmak için problemleri iyi analiz etmeliyiz. Bunun içinde bu araç içerisinde yorum analizi kısmını incelememiz gerekiyor. Amazon burada ürünle ilgili olumlu ve olumsuz noktaları bize gösteriyor.

Bu ürün 4.1 ortalama ile bu satışları yapıyorsa biz aşağıdaki problemleri analiz ederek ürünümüzü geliştirirsek daha fazla satış yapabiliriz.

Peki üretim ve kargo işini nasıl yapabiliriz?

Bu ürünleri kendiniz üretebilir ya da bir üretici ile anlaşabilirsiniz. Ancak bunun gibi özelleştirilebilir ürünlerin üreticileri ile anlaşmak biraz. Başlangıçta satış hacminiz olmayacağı için uygun fiyatlar almak çok daha zor. Satış hacminizin az olmasından dolayı kargo konusunda da uygun fiyatlar almak çok zor.

Ben bunun gibi Türkiye’nin üretimde güçlü olduğu ürünlerin üreticileri ile anlaştım. Ürünlerin gönderimi içinde kargo şirketi ile anlaştım. Satış hacmimiz yüksek olduğu için hem üretimde hem de kargoda yeni başlayan bir girişimcinin alamayacağı uygun fiyatlar aldım.

Bu iş modelinde ürünleri başlangıçta satın alıp Amazon deposuna gönderip yatırım yapmıyoruz. Ürünleri satış geldikçe gönderecek şekilde listeliyoruz. Satış geldiğinde üretim ve kargo ücretini ödeyerek gönderimini yapıyoruz. O yüzden başlangıç maliyetlerimiz çok daha düşük oluyor.

Şimdi bu yeni tedarik sistemimizi açıyoruz. 1–4 Ağustos tarihleri arasında 4 gün 3 gece bir eğitim kampı yapacağız. İlk defa bu sistemimizi kamp katılımcılarımıza açacağız. Bu kampta adım adım Amazon ve Etsy’de yukarıdaki ürün gibi ürünleri satarak nasıl marka kuracağınızı anlatacağım. Eğitim kampı bittiğinde katılımcılardan iş ortaklarımızı seçeceğiz ve bizim anlaştığımız üreticilerin ürünlerini satma imkanı sunacağız.

Eğer siz de Amazon ve Etsy’de satış yaparak marka kurmak istiyorsanız kampa katılabilirsiniz.

Kamp hakkında bilgi almak için mesaj atın = https://wa.me/+905352051963

Yer: Aileena Otel (Sapanca Gölü yakınlarında)

Tarih: 1–4 Ağustos 2024

Kontenjan: 50 kişi

--

--

Mehmet TEK

Merhaba Ben Mehmet TEK. REXVEN & EMPARAZON Kurucusu ve CEO’suyum. Girişimcilik, startup ve e-ticaret konularında içerik üretiyorum.